Bölge Analizi ve Önemi

"Yeni bir şube açmak istiyorsunuz, ancak nerede açarsanız yüksek satış elde edip, yatırımınızı hızla geri alabilirsiniz?" İşte bu soruya vereceğiniz doğru cevap, büyümenizde en önemli anahtarınız olacaktır.

Bölge Analizi bu sorunun doğru cevabıdır. Bölge Analizi yapılırken öncelikle yeni şube açılması düşünülen bölge; harita üzerinde belirlenir.

Nüfus yoğunluğu, trafiğin akış yoğunluğu ve rakip yerleşimlerine göre açılması gereken caddeler belirlenir.

Bu caddeler merkez kabul edilerek; şubenin servis vereceği / hitap edeceği alan bir daire içine alınır. Bu daire içindeki alan mahalle bazında parçalara ayrılarak incelenmeye başlanır.

Muhtarlıklar, Emlakçılar ve esnaflar ile birebir yapılan görüşmeler, rakip şubelerinde incelemeler sonucu;

- Bölgenin nüfus, konut - işyeri sayısı ve gelir düzeyi bilgileri

- Konut kiralık ve satılık bedelleri

- Bölgedeki toplu anlaşma yapılabilecek okul, üniversite, fabrika vb... sayısı

- Rakipler, Harita üzerinde rakiplerin yerleri ve tahmini günlük ( hafta içi - hafta sonu ) ciroları ile...

- Rakiplerin fiyat ve ürün analizleri

- Müşteri talepleri için müşteri anketleri

Bilgiler elde edilir. Bu bilgileri inceleyip yorumladığınızda ortalama günlük satış tahminizi yapmak sağlıklı ve doğru olacak ayrıca çok az yanılma payı ile işe başlamanızı sağlayacaktır.