Kalıpları yıkmak.!!!
Yıllardır satış ve pazarlama konularında yaptığımız çalışmalarda gördük ki; bir bakış açısını değiştirmek veya varolan kalıpları yıkmak hem çok önemli ancak bir o kadar zorlu bir süreçtir.
Bizzat yaşadığımız bir örnek bu konuyu oldukça iyi açıklayacaktır düşüncesindeyiz:
"Sistemin X lira ortalama satış yaptığı günlerde, yönetim yurtdışında görmüş olduğu bir takım uygulamalardan oldukça fazla etkilenmiş olarak dönmüş ve Türkiye'de de aynı başarıları yakalamak istemektedirler. Gördüklerini herkesle paylaşmış olmalarına rağmen halen daha 3X yapabileceğine inanan bir kişi bile olmamıştır.Bir gün şube müdürleri arasından en iyi satış yapan 3 tanesi yönetim tarafından toplantıya çağrılırlar...
3 şube müdürüni yönetim ekibi bir hayli sıkıştırır ve en fazla kaç lira ciro yapabileceklerini sorduklarında, şube müdürlerinin,mevcudun en fazla 1.000 TL yukarısına kadar çıkabileceklerini hayal ettiklerini görürler.
2-3 saatlik konuşmanın ardından yönetim ekibi artık hiçbiryere varamayacağını düşünmeye başladığı anda son kez ve bıkkınlıkla şöyle bir soru sorar, " mesela 5 motor, 5 motorcu, 1 fırın daha, 1 hazırlama tezgahı daha, daha fazla oturma alanı versek 3X yapabilirmisiniz?" bunun üzerine sadece 1 şube müdürü en azından düşünmeye başlar ve "teoride belki olabilir der"....
Aslında işte o an o şirketin Yüksek Satış Mantalitesini uygulamaya başlamasında çok büyük bir adımdır.
Ardından o şube müdürü 3 ay sonra 2X ve 4 ay sonrasında da 3X satışları yakaladığında , artık herkese örnek gösterecekleri bir şubeleri vardır. Ve sadece 1 kişinin kalıplarını yıkmak tüm sistemin kalıplarını yıkmak demek olacaktır.
Bugün o şirket aynı kararlılık ve mantaliteyle ilerleyerek Türkiye'nin en önemli fastfood zincirleri arasında yerini almış ve korumaktadır.
Ekibinizde bu ve benzeri bir mantalite değişikliğine ihtiyacınız varsa hemen bizimle iletişime geçmenizi önermekteyiz.